درمان گرفتی گوش یا حالت هوا گرفتگی داخل گوش:

عوامل زیادی مانند: سرما خوردگی، زکام ، حساسیت ها، گرفتگی سینوس ها، ورود به حفره های گوش ( در اثر شنا و استحمام ) و تغییرات فشار هوا، سبب ایجاد این گوش گرفتگی می شوند، بیشتر وقتها گرفتگی گوش خود به خود از بین می رود ، اما گاهی طول می کشد و تحمل ناپذیر می شود.
اولین و سریع ترین راه نجات حالت بلعیدن است دهان را باز و بسته کنید مثل اینکه چیزی می خورید عمل میل را انجام دهید، با این کار هوای داخل سینوس های خالی و مجاری گردش هوا باز می شوند این راه موقع سرماخوردگی و حساسیت که سبب گرفتگی گوش می شوند بسیار مفید است.
روش دوم: چند بار خمیازه بکشید طوری که دهان شما کاملا باز شود این عمل مشابه بلعیدن است با این تفاوت که دهان بیشتر باز و هوا از داخل سینوسها آزاد و از گوش خارج می شود.
روش سوم: اگر علت گوش گرفتگی شما وارد شدن آب به آن باشد حوله ای را روی بخار آب گرم بگیرید و روی گوش خود بگذارید و با یک دستمال کاغذی که درون گوش می کنید مقداری از رطوبت داخل گوش جذب دستمال کاغذی می گردد.
روش چهارم : راه آخر حمام بخار است آب را در ظرفی جوش آورید، سر خود را به ظرف نزدیک کنید و روی سرتان پتو یا پارچه زخیمی بیندازید و بخار را کاملا استنشاق کنید در این حالت تمام مجاری تنفسی باز می شود ( فقط مواظب باشید دچار سوختگی نگردید.

5 پاسخ

ارسال یک پاسخ

می خواهید در گفتگو ها شرکت کنید؟
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *